Mężczyźni płaczą

Jude Law, fot. Sam Taylor- Johnson

Poszukuję ostatnio nieszablonowych grafik i zdjęć, grzebię w fotografiach tworzonych przez kobiety, a także osoby spoza zachodniego kręgu kulturowego. Przy okazji natknęłam się na ciekawą artystkę, Sam Taylor-Johnson. Jak się okazuje, znałam wcześniej dwa jej zdjęcia, a właściwie jedno zdjęcie i jeden kadr z filmu. Na obydwu pozował Daniel Craig, na jednym zdjęciu został przedstawiony płaczący, a na drugim – w damskim stroju. Kiedy zaczęłam czytać o jej pracach, okazało się, że zdjęcie Craiga jest częścią całej serii, Crying Men, w ramach której sfotografowała m.in. Ryana Goslinga, Robina Williamsa, Dustina Hoffmana i innych.

Ryan Gosling, Fot. Sam Taylor- Johnson

Zdjęcie Craiga w damskim stroju jest zaś kadrem ze zrealizowanego przez nią w ramach kampanii We Are Equals filmu Equals. Ale prawdziwe zaskoczenie czekało mnie, kiedy przeczytałam biografię fotografki, bo okazało się, że jest również reżyserką, autorką m.in. nagrodzonego w Sundance filmu krótkometrażowego Love You More, biograficznego Nowhere Boy (o Johnie Lennonie), a jej najnowszym osiągnięciem jest reżyseria adaptacji Pięćdziesięciu Twarzy Grey’a. Aż mnie kusi, żeby to obejrzeć i zobaczyć, jak bardzo zmusili ją do ograniczenia artystycznej ekspresji. Tak czy inaczej, polecam zajrzeć na jej stronę, jest tam sporo dobrych zdjęć i trochę ciekawych krótkometrażówek. I zostawiam was z płaczącymi mężczyznami.

Laurence Fishburne, Fot. Sam Taylor- Johnson

Robin Williams, Fot. Sam Taylor- Johnson

Philip Seymour Hoffman, Fot. Sam Taylor- Johnson

Ed Harris, Fot. Sam Taylor- Johnson

Dodaj komentarz