Piękno i dobro – gry paragrafowe online

wehikuł czasuPamiętacie, jak na początku lat 90-tych można było tu i ówdzie dorwać wynalazek zwany grą czy też książką paragrafową? Było to nawet całkiem modne. Chodzi o takie książeczki, w których na koniec strony można było wybrać, co by się chciało dalej zrobić, a książka odsyłała do odpowiedniego paragrafu w zależności od naszego wyboru. Strasznie mi się to podobało. Czytałam ich chyba kilka, jedna z pewnością dotyczyła tematyki morsko-pirackiej. Prawdopodobnie była to książka z serii Wehikuł Czasu, którą widzicie po lewej.

Tak czy inaczej, nie raz myślałam, że internet to idealne medium do tego typu zabaw. Pisałam nawet o tym przy okazji tekstu dotyczącego Pottermore. Ale jakoś nigdy nie znalazłam nic ciekawego w temacie. Aż do przedwczoraj, kiedy przeczytałam bardzo fajny tekst Łukasza z blogu Bobrownia (który zresztą niniejszym serdecznie wam polecam – i tekst, i bloga) dotyczący gier z długą fabułą. W komentarzach zaczęliśmy rozmawiać o tym, co kto lubi w grach i Łukasz, niech mu gwiazdka pomyślności nigdy nie zagaśnie, podrzucił mi link do strony Choice of Games. A tam znajdują się dokładnie takie gry paragrafowe, jakimi się kiedyś zachwycałam, w dużej ilości i rozmaitej tematyce. I w dodatku lepsze, bo jeszcze są statystyki, które się modyfikują w miarę postępu gry i rozmaite achivementy. Część z nich jest płatna, ale są też opcje zupełnie darmowe. Najpierw zagrałam smokiem w Choice of Dragon, próbując uzyskać różne rezultaty. Teraz gram wampirem w Nowym Orleanie. A to dopiero początek.

Poza tym Łukasz podrzucił również linkę do zestawienia gier tekstowych na PCWorld, które zawiera całą długaśną listę podobnych dzieł. Jeśli więc, jako i ja, lubicie podobne zabawy, serdecznie polecam te strony. I wracam do grania.

6 comments

    • Przestań, nie mogę się zdecydować, czy zagrać jeszcze raz wampirem od początku, kupić drugą cześć, czy zacząć coś zupełnie nowego. Jak dziecko pod choinką normalnie.

  1. Trochę odświeżam stary wpis, ale muszę zauważyć, że są tego typu gry rodzimych autorów. Na platformy Android i Windows Phone ukazały się takie gry jak: Afrykański Świt, Tajemne Oblicze Świata i Tajemne Oblicze Świata 2: Piekielny Szyfr. A w wersji przetłumaczonej na angielski gra: Lost In Innsmouth (Zaginiony). Zachęcam również do przeczytania recenzji wielu innych paragrafówek na stronie Paragrafki :).

Dodaj komentarz