Rude jest piękne: Julianne Moore

Julianne Moore to jedna z najpiękniejszych kobiet świata. Na domiar złego jest również doskonałą aktorką i niezwykle inteligentną, miłą i sympatyczną osobą, czego dowodzą zamieszczone na końcu wywiady. A do tego feministką. Jak tyle zajebistości może zmieścić jest w jednej osobie? (Kliknijcie w zdjęcia, żeby je powiększyć. Nie ma za co.)

Julianne_Moore,_Green_Eyes

In grade school I was a complete geek. You know, there’s always the kid who’s too short, the one who wears glasses, the kid who’s afraid of balls. Well, I was all three.

W szkole podstawowej byłam kompletnym dziwadłem. Wiecie, zawsze jest ten dzieciak, który jest za mały, ten, który nosi okulary i ten, który boi się piłek. Cóż, ja byłam wszystkimi na raz.

julianne_moore_cleavage

But I think people think of me as a bore, you know. A tragic bore.

Wydaje mi się, że ludzie uważają mnie za nudziarę. Straszliwą nudziarę.

vacation2

There’s always a female audience. But we will only go if they make movies for us because we’re just too busy. It makes me crazy when people ask why women don’t go to the movies. Number one, there are no movies for us and, number two, we have jobs and families. I never get out of the house with two little kids. If I go, I want to know it really is something for me. I want it to be relevant to me.

Kobieca publiczność istnieje. Ale pójdziemy do kina tylko na film zrobiony specjalnie dla nas, ponieważ jesteśmy zajęte. Dostaję szału, kiedy ludzie zastanawiają się, dlaczego kobiety nie chodzą do kina. Po pierwsze, nie ma dla nas filmów, a po drugie – mamy pracę i rodzinę. Prawie nie wychodzę z domu, bo mam dwójkę małych dzieci. Kiedy już zdecyduję się wyjść, chcę wiedzieć, że naprawdę będę coś z tego miała. Chcę, żeby mnie  to w jakiś sposób dotyczyło.

2489837040_ea3340411e

What’s so sweet is, they’re old enough now to have seen me nominated and lose a few times, but kids generally have a lot invested in people winning. They’re always saying, ‚Did you win?’. And I’ll say, ‚No, but it’s ok, I still had fun, it’s an honour to be nominated.’ The last time I lost a Globe, my daughter made me one in art class. In fact, I think she made me a Bafta as well, because I lost there that year, too.

To strasznie słodkie, że moje dzieci są już na tyle duże, że widziały kilka razy, jak dostałam nominację, ale nie nagrodę. Dla dzieciaków wygrywanie generalnie jest bardzo ważne. Zawsze pytają: „Wygrałaś”? A ja odpowiadam: „Nie, ale to nic takiego. Dobrze się bawiłam, poza tym to zaszczyt zostać nominowanym”. Ostatnio, kiedy nie zdobyłam Złotego Globu, moja córka zrobiła dla mnie statuetkę na zajęciach z plastyki. Właściwie zrobiła mi też chyba Baftę, bo w tamtym roku jej również nie dostałam.

julianne-moore-nerve

The great disappointment is that when you’re acting, you’ve literally become a different person in your head, and when you see it you go, Oh! It’s the same face! You feel sometimes so limited by your physiognomy. You are desperately trying to look different, but it doesn’t always work. There are some things that you can change, but unfortunately you’re always left with the same face.

Największym rozczarowaniem podczas grania jest to, że w swojej głowie stajesz się kompletnie inną osobą. A potem widzisz się i mówisz „Och! To wciąż ta sama twarz!” Czujesz się czasami ograniczony swoją fizjonomią. Starasz się wyglądać zupełnie inaczej, ale to nie zawsze się udaje. Niektóre rzeczy możesz zmienić, ale niestety twoja twarz zawsze pozostaje ta sama.

Więcej Julianne Moore w The New York Times.

Oraz Za Drzwiami Actors Studio.

5 comments

  1. Jest rudo i goło czyli moje życzenia się spełniły:) No i jest Julianne! Świetna aktorka, zakochałam się w niej w „Godzinach” i od tego czasu bacznie śledzę jej aktorskie wyczyny i liczę na to, że w końcu dostanie od akademii Złotego Golasa, bo komu jak komu, ale jej się należy.

  2. Właściwie powinnam była napisać, że post powstał na twoje specjalne zamówienie 🙂
    Ja ją kocham od czasów Magnolii. W ogóle, przygotowując ten post, uświadomiłam sobie, że widziałam ją w naprawdę wielu filmach, co może świadczyć o tym, że nasze gusta są poniekąd zbieżne 😉

  3. Popieram w całej rozciągłości. Rude jest piękne. Zawsze. Nawet w formie animowanej (i tak mówię o lisach z „Robin Hooda” Disneya i proszę się nie śmiać).

Dodaj komentarz