Gęsi odlatują

Lato 2012 roku – będzie mi cię wielce brakowało. Byłoś miłe i ciepłe i odeszłoś stanowczo zbyt prędko. W obliczu jesieni, która po tobie nastąpiła, pozostaje mi tylko jedno – zagrzebać się po uszy w koc i nie wyjrzeć spod niego aż do wiosny.

Piękne zdjęcie bernikli kanadyjskich wykonane przez madrush08.

Albo wzorem migrującym ptaków spakować manatki i oddalić się w kierunku cieplejszych rejonów świata.

Makrokosmos

 

Nie jestem wielką fanką filmów przyrodniczych. Być może z wiekiem zapadnę na autyzm estrogenowy (przeciwieństwo autyzmu testosteronowego, o którym możecie przeczytać w powieści Olgi Tokarczuk Prowadź swój pług przez kości umarłych) i będę z zapałem godnym lepszej sprawy bronić kotów w piwnicach, dzikich ptaków i przebiegających przez ulice jeży, ale póki co moja miłość do zwierząt jest raczej teoretyczna. Robię jednak pewien wyjątek dla filmu Makrokosmos, z dwóch powodów. Pierwszym jest ta piosenka.

A drugim fakt, że w filmie nie ma narratora. Im jestem starsza, tym bardziej dochodzę do wniosku, że ścieżki dialogowe są właściwie w kinie elementem zbędnym.

Odmieniec Fred Bodsworth

Napisać dobry romans jest trudno. Napisać dobry romans, którego tłem są ptasie migracje, jest bardzo trudno. Napisać dobry romans, którego tłem są ptasie migracje, a jednym z głównych bohaterów – samiec bernikli białolicej, jest naprawdę bardzo trudno. A jednak Odmieniec to świetna powieść o nieco staroświeckim uroku. Gwarantuję, że po jej przeczytaniu spojrzycie inaczej na pierzaste za oknem.

A Girl Who Dreamed Geese by Isaia

Będę dziś śnić o gęsiach.

Skomentuj

